Oszukana na blisko 76 tysięcy.

Oszuści podszyli się pod infolinię banku i przekonali 51-letnią kobietę, że środki na jej koncie są zagrożone i konieczne jest szybkie działanie. Niestety poszkodowana zainstalowała na swoim urządzeniu oprogramowanie do zdalnego dostępu, a następnie zalogowała się na swoje konto bankowe… w wyniku czego straciła prawie 76 tysięcy złotych. Kamiennogórscy policjanci ostrzegają przed oszustami!

Mimo nieustannie prowadzonych akcji profilaktycznych związanych z oszustwami telefonicznymi i informowaniu o działaniu sprawcy, niestety nadal przestępcy, wykorzystując coraz to nowsze sposoby, przekonują osoby do przekazania danych, instalacji dodatkowych aplikacji lub wykonania różnych transakcji.

Do Komendy Powiatowej Policji w Kamiennej Górze zgłosiła się 51-letnia kobieta, która w wyniku działań oszustów straciła prawie 76 tysięcy złotych. Poniżej przedstawimy formę działania sprawcy i być może ta wiedza uchroni kolejne osoby przed utratą oszczędności.

Jak zadziałali sprawcy?
    1. Podszyli się pod numer infolinii jednego z banków;
    2. Oszuści poinformowali „klientkę”, że jej środki na koncie są zagrożone, a dodatkowo ktoś próbował wyłudzić na jej dane kredyt i liczy się czas;
    3. Przekonali kobietę do zainstalowania dodatkowej aplikacji, dzięki której uzyskali zdalny dostęp do jej urządzenia;
    4. Namówili poszkodowaną do zalogowania się do swojego konta, dzięki czemu przejęli jej konto bankowe.
    5. Tym samym przestępcy wykonali szereg transakcji, a kobieta straciła prawie 76 tysięcy złotych.

Apelujemy o ostrożność! Nigdy nie wiesz, kto jest po drugiej stronie telefonu.
Przede wszystkim nie daj się zaskoczyć i nie wierz w presję czasu, którą kreują przestępcy. Zamiast wierzyć na słowo – sprawdź! Rozłącz się i zadzwoń do banku lub się do niego udaj.
Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na swoich urządzeniach.

Źródło: Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze sierżant sztabowy Katarzyna Trzepak