wtorek, 16 kwietnia, 2024
More
    Strona głównaAktualnościGDDKiA - informacje bieżące o pracach na S3 Kamienna Góra - Lubawka

    GDDKiA – informacje bieżące o pracach na S3 Kamienna Góra – Lubawka

    -

    Tydzień 1/2021 – 02.01.2021 r. – 08.01.2021 r.

    W pierwszym tygodniu 2021 r. (02.01.2021 r. – 08.01.2021 r.) na terenie budowy pracowało średnio 65 jednostek sprzętowych (Roboty burzące, Koparki, Spycharki, Równiarki, Dźwigi) oraz 226 osób.

    Wykonawca w zakresie Robót Drogowych przy Trasie Głównej w km 62+350 – 62+400 wykonał wykopy o łącznej wielkości 1800 m³. Przy drodze krajowej nr 5 zdjęto 410 m² humusu, na drodze powiatowej nr 3475D na odcinku Błażkowa – Lubawka w km 0+300 – 0+422 – 400 m². Umocniono 950 m² drogi D20.

    W zakresie Robót Mostowych na obiekcie:

    • MS-44 wykonano 100% pali CFA (Pale formowane świdrem ciągłym (CFA – Continous Flight Auger) to technologia pali wierconych betonowanych na mokro w gruncie. Pale wierci się i betonuje w czasie jednego ciągłego procesu za pomocą świdra spiralnego o długości równej co najmniej długości pala.)
    • WD-39 wykonano Platformy P1, P2, P3 o łącznej wielkości 600 m² oraz 150 m³ wykopu pod platformę P2.
    • WS-41 odkopywano 500 m³ pale P5, P6, P7 oraz wykonano 21 szt. pali CFA P9, P12.
    • WS-45A wykonano 18 szt. pali wielkośrednicowych fi1200.
    • WS-47 wykonano 6 szt. pali CFA na podporze P5 oraz 13 szt. na podporze P6, wykuto 42 szt. głowic pali na podporze P1.
    • WS-49 – Skuto 90 szt. głowic pali na podporach P9, P8, P7 oraz Wykonano 10 szt. pali CFA na podporze P5.
    • WS-52 – Wykonano 40 szt. pali pod stanowisko do nasuwania, 200 m³ wykopów pod chudziaka P12, oraz wzmocniono podłoże 40 szt. kolumn DSM fi1200 na podporze P13 (Kolumny DSM – technologia wzmacniania zbyt słabego podłoża budowlanego polegająca na wykonaniu w gruncie kolumn z cementogruntu.)
    • WS-54 – Wykonano 100% wykopu, 10 szt. kolumn DSM oraz ich ścięcie na podporze P3.
    • Wykonano 14 szt. pali CFA na podporze P15 oraz 200 m² sięgacza do podpory P10.
    • Na podporze P12 wykonano 74 szt. pali Jet-Grouting (Jet-Grouting – metoda geoinżynieryjna, polegająca na rozcięciu i rozdrobnieniu gruntu przez działający dynamicznie strumień wody lub zaczynu cementowego (o prędkości ponad 100 m/s) i utworzenie kolumny tzw. cementogruntu.)

    Roboty Branżowe w zakresie prac elektroenergetycznych wykonano 200 mb prac ziemnych na km 62+400 (kolizja 8 SN), roboty ziemne oraz roboty montażowe w celu budowy zasilania placu budowy przy obiektach: WS-45, WS-47, WS-49, WS-40; wykonano 30 mb prac ziemnych, przeciski oraz montaż kabla na km 59+900 (kolizja 3nN).

    W zakresie usunięcia kolizji wodociągowych wykonano 70 mb przebudowy kolizji W2 na km 55+600, 15 mb przebudowy W4 i W4a na km 59+892 oraz 140 mb przebudowy kolizji W6 na km 66+620.

    W zakresie usunięcia kolizji Teletechnicznych Wykonawca przebudował 420 mb kolizji T1 na km 55+100, 30 mb kolizji T6 na km 58+250.

    Wykonawca również wykonał 30 mb kanalizacji sanitarnej (KS-4) na km 66+622 i 18 mb kanalizacji deszczowej (TBS) na km 55+750 oraz 12 mb kanalizacji deszczowej (KD-1) na km 54+900.

    W okresie 02-08.01.2021 występowały ujemne temperatury, opady śniegu i silne zamglenia powodujące utrudnienia w prowadzeniu Robót.

    Źródło: GDDKiA

    Ostatnie artykuły

    Ostatnie artykuły