wtorek, 16 kwietnia, 2024
More
    Strona głównaAktualnościRejestracja w systemie e-TOLL - wystarowała

    Rejestracja w systemie e-TOLL – wystarowała

    -

    Ministerstwo Finansów uruchamia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.

    – „Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL” – informuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

    Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:

    • stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
    • za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych

    Internetowe Konto Klienta

    Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidualnego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:

    • rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
    • zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
    • korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
    • pełne zarządzanie usługami online
      • wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
      • możliwość wykorzystania szybkich płatności online
      • automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
      • komunikacja z Poborcą Opłaty
    • różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
    • pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online

    Wsparcie dla użytkowników

    Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:

    • 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
    • +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

    Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.

    Kolejne etapy projektu

    Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.

    W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.

    Źródło: gov.pl

    Ostatnie artykuły

    Ostatnie artykuły