Rusza konkurs ofert do programu „Senior+” 2021

0
112

Tworzenie przestrzeni przyjaznej seniorom, sprzyjającej aktywności i nawiązywaniu relacji – to ważna rola domów i klubów powstających dzięki programowi „Senior+”.  To dofinansowanie do tworzenia nowych oraz prowadzenia już istniejących placówek. Do wzięcia jest 60 mln zł – podkreśla minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg. Oferty można składać do 24 marca br.

Aktywność fizyczna, intelektualna, ale też aktywność społeczna są niezwykle ważne dla zachowania sprawności i czerpania radości z życia. Domy i kluby „Senior+” to miejsca, w których osoby starsze spędzają wspólnie czas, biorą udział w różnego rodzaju zajęciach, warsztatach. To ogromna wartość.

W 2015 r. w Polsce powstało 99 domów i klubów dla seniorów, a liczba uczestników sięgała niespełna 2,8 tys. W latach 2016-2020 powstały 873 nowe placówki. W 2020 r. uczestniczyło w zajęciach 23,2 tys. osób starszych.

Tworzenie nowych placówek

Moduł 1 programu obejmuje jednorazowe wsparcie finansowe na utworzenie (przebudowę lub remont obiektów albo ich części, będących własnością jednostki samorządu terytorialnego)  i/lub wyposażenie ośrodka wsparcia.

Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlega do 80 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania, który nie może być wyższy niż 400 tys. zł – w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz 200 tys. zł – w przypadku Klubu „Senior+”.

Moduł 2 to zapewnienie funkcjonowania już istniejących ośrodków wsparcia. Dofinansowaniu w ramach tego modułu podlegają działania związane z bieżącym utrzymaniem ośrodka. Kwota dofinansowania na działalność bieżącą ośrodków wynosić będzie miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca nie więcej niż 400 zł w Dziennym Domu „Senior +” oraz nie więcej niż 200 zł w Klubie „Senior+”, przy czym dotacja nie może stanowić więcej niż 50 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania.

Ważne terminy!

Termin składania ofert – od 26 lutego 2021 r. do dnia 24 marca 2021 r.

Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej poświęconej seniorom: http://www.senior.gov.pl oraz na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej nie później niż do dnia 30 kwietnia 2021 r.

Jak wziąć udział w konkursie?

W konkursie ogłoszonym w ramach programu „Senior+” edycja 2021 należy złożyć ofertę w wersji elektronicznej wypełnioną w Generatorze Ofert. Generator Ofert jest dostępny na stronie internetowej das.mrips.gov.pl.

Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku „złóż ofertę”), w generatorze ofert (GO) do dnia 24 marca 2021 r. do godz. 16.00.

Aby dokończyć proces składania oferty:

I – należy – za pomocą przycisku „złóż ofertę” – złożyć ofertę w generatorze ofert; II – zapisać złożoną ofertę w formacie PDF i ją wydrukować; III – oferta musi być podpisana przez uprawnione osoby; IV – należy ją złożyć do właściwego urzędu wojewódzkiego.

Złożoną w generatorze ofertę, która otrzymała w systemie unikalny numer, należy wydrukować z generatora ofert, podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego i – kontrasygnowaną przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami – przesłać w wersji elektronicznej do właściwego Urzędu Wojewódzkiego.

Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.

Źródło: Starostwo Powiatowe Kamienna Góra

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj