wtorek, 16 kwietnia, 2024
More
    Strona głównaAktualnościTeleplatforma Pierwszego Kontaktu

    Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

    -

    Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące.

    Porady udzielane są w kilku językach

    • polskim
    • angielskim
    • rosyjskim
    • ukraińskim.

    Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:

    • poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
    • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
    • soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

    W ramach TPK uzyskasz:

    • poradę medyczną
    • e–receptę
    • e–skierowanie
    • e–zwolnienie.

    Z TPK możesz skorzystać w sytuacji:

    • nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ,
    • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
    • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.

    Skorzystaj z wideorozmowy z tłumaczem języka migowegoklik

    Źródło: gov.pl / NFZ

    Ostatnie artykuły

    Ostatnie artykuły