Zmiana nadawania sygnału telewizyjnego.

0
103

Dziś 28 marca 2022 r. w województwie dolnośląskim rozpocznie się zmiana sposobu, w jaki odbieramy bezpłatną telewizję naziemną. Dotychczasowa technologia nadawania zostanie zastąpiona nowym standardem DVB-T2/HEVC i zapewni możliwość bezpłatnego odbioru większej liczby programów telewizyjnych w jakości obrazu HD/UHD.

Podstawą zmian systemu telewizji naziemnej na nowy standard DVB-T2 HEVC (H.265/MPEG-H) jest Decyzja Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 maja 2017 r. w sprawie wykorzystania zakresu częstotliwości 470-790 MHz w Unii Europejskiej (zwana Decyzją o zmianie przeznaczenia), na mocy której Państwa Członkowskie UE zostały zobowiązane do udostępnienia pasma 700 MHz na potrzeby usług szerokopasmowych do 30 czerwca 2020 r., lub w uzasadnionych przypadkach najpóźniej do 30 czerwca 2022 r. Zmiana sygnału na DVB-T2 w Polsce będzie następować stopniowo w kolejnych województwach do końca czerwca 2022.

Jest wsparcie ale dla kogo?

Najnowocześniejsze odbiorniki telewizyjne są już wyposażone w standard DVB-T2/HEVC lecz dla znacznej liczby posiadaczy telewizorów dostosowanie odbioru będzie wymagało dokupienia specjalnych dekoderów.Rząd przygotował specjalny program dofinansowania do zakupu tunerów, niezbędnych do oglądania naziemnej telewizji cyfrowej w nowej technologii.

Program skierowany jest do gospodarstw domowych, które odbierały dotychczas sygnał cyfrowej telewizji naziemnej, u których może wystąpić deficyt środków na dostosowanego sprzętu do technologii DVB-T2/HEVC. Mogą one liczyć na dodatkowe wsparcie w postaci dofinansowania na zakup dekodera.

Dofinansowaniem objęty jest zakup dekodera lub telewizora spełniającego wymagania wynikające z przepisów rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 7 października 2019 r. w sprawie wymagań technicznych i eksploatacyjnych dla odbiorników cyfrowych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 515), czyli takiego, który umożliwia poprawny odbiór sygnału telewizyjnego w nowym standardzie.

Jak dostać dofinansowanie?

  • formularza online na platformie gov.pl – klik
  • Poczty Polskiej w tradycyjnej formie papierowej – lista placówek, gdzie można złożyć wniosek – klik

Po złożeniu wniosku otrzymasz specjalny kod na podany w formularzu online adres e-mail lub w postaci wydruku przekazanego przez pracownika Poczty Polskiej, który będzie rejestrował wniosek w systemie.

Otrzymany kod z przyznanym świadczeniem zrealizujesz w sklepach internetowych i stacjonarnych, które przystąpiły do programu. Obecnie w programie zarejestrowało się już 271 przedsiębiorców, co umożliwia realizacje świadczenia w 1500 punktach sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.

Wyszukiwarka sklepów, w których zrealizujesz świadczenie dostępna jest na stronie https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka

Więc informacji o rządowym programie dofinansowania znajdziesz na stronie lub dzwoniąc na  infolinię pod numer 42 253 54 30 / pisząc na skrzynkę kontaktową cyfrowaTV@coi.gov.pl

Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:00 – 18:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 18:00.

Źródło: gov.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj